Fecha d'execución:
1772
Técnica:
Oleu sobre llenzu
Midíes:
48 x 34,5 cm
Procedencia:
Colección Pedro Masaveu
Ente les obres que’l Muséu de Belles Artes d’Asturies espón, destaca la pintura Bodegón de cocina de Luis Meléndez (Nápoles, 1716-Madrid, 1780), ún de los artistes españoles más importantes del sieglu XVIII, reconocíu tanto a nivel nacional como européu. Nacíu en Nápoles en 1716 cuando la ciudá entá formaba parte del territoriu español, ta consideráu como l’artista más famosu de la saga de los Meléndez. Tercer fíu del pintor d’orixe asturianu Francisco Antonio Meléndez (Uviéu, 1682-Madrid, 1752) y sobrín del tamién pintor Miguel Jacinto Meléndez (Uviéu, 1679-Madrid, 1734), foi ún de los bodegonistes más relevantes de la historia del arte. Ún de los sos encargos foi la ellaboración d’una partida de bodegones destinaos pal entós Príncipe d’Asturies Carlos IV, padre del futuru Fernando VII, el Deseáu.
Nesti cuadru, pintáu en 1772, apaecen representaos enriba una mesa de madera dos fogaces grandes (o empanaes) sofitaes una enriba la otra y con un cuchiellu puestu ente elles. Detrás estrémense, sobre’l fondu de color neutro, una botella de cristal escuro con tapón de corchu y una xarra de barru con asa, esta postrera decorada nel bocal con una serie d’estríes horizontales. Un platín de cerámica rotu cubre’l bocal de la xarra, de la que tamién sal el mangu de madera d’un cuyarón. La exa compositiva de la obra defínese al traviés de la diagonal que formen la fogaza inclinada, les vetes de la xarra y el mangu de la cuyar.
Los cuadros de Meléndez, ente los que s’incluye esti Bodegón de cocina, dexen patente que’l pintor foi quién a afacese al retu tradicional de la pintura de bodegones, qu’esixía la imitación de los oxetos col mayor realismu posible. Bona prueba d’esto ye’l gran ardiz técnicu que demuestra Meléndez, porque inclusive podemos estremar nel llenzu les migayes del pan o les mozquetadures na mesa. Too ello apaez resaltao por un focu de lluz qu’alluma la escena d’esquierda a derecha produciendo unos rellumos delicaos na botella de cristal escuro y na xarra de barru. Con esti tipu de cuadros, Meléndez asítiase na llinia del naturalismu del sieglu XVIII y como herederu d’esa tradición española tan rica nel xéneru de la pintura de bodegones, onde tamién destacaron artistes de la talla de Francisco de Zurbarán.