Corriendo pela playa. Valencia

Corriendo pela playa. Valencia

Joaquín Sorolla (Valencia, 1863-Cercedilla, Madrid, 1923)

Fecha d'execución:

1908

Técnica:

Oleu sobre llenzu

Midíes:

90 x 166,5 cm

Procedencia:

Colección Pedro Masaveu

Nel branu de 1908, cuando s’instaló xunto a la familia na playa de Valencia, Joaquín Sorolla (Valencia, 1863-Cercedilla, Madrid, 1923) realizó dalgunes de les sos escenes de playa más guapes, protagonizaes por neños y rapazos a la vera la mar, toos ellos dientro d’un ambiente de felicidá sana y radiante que la crítica de la dómina vinculó a un determín de destacar el calter mediterraneu de la mariña llevantina en rellación col esplendor cultural del so pasáu grecollatín.

Pintor bien reconocíu d’instantánees al aire llibre, l’artista yera sabedor de que les coses lleguen a los nuestros güeyos non cola so forma propia perfectamente definida, sinón alteriada pol ambiente y la lluminosidá na que tán somorguiaes. Por eso la so llucha artística consistió, como cunta’l so biógrafu Rafael Doménech, n’axuntar la forma cola lluz desdoblada en coloraciones incesantes.

Esto nótase por exemplu nel llenzu lluminista Corriendo pela playa. Valencia, un cuadru de composición equilibrada y harmónica enllenu de lluz y movimientu. Ta protagonizáu por trés figures infantiles de tamañu monumental que cuerren en primer términu, a la vera de la sablera, nuna carrera trepidante, mentes otres cuatro báñense y xueguen nel agua, en segundu términu. El cuerpu desnudu del neñu y les dos neñes protagonistes, coles sos bates amplies blanques y rosaes, estrémense y contrasten cromáticamente sobre la mar, que se desenvuelve quitando cualquier referencia al horizonte pa enllenar la parte cimera del llenzu col azul fondo del agua, en contraste tamién cola franxa fondera de sable, lo seco y lo bañao pol agua, que da la nota d’equilibriu y estatismu a la composición.

La supresión del horizonte dexa al pintor facer más patente’l protagonismu d’estes trés figures, de la que facilita’l contraste de colores complementarios (ente les carnaciones anaranxaes tan vives y la yuxtaposición del sable colos tonos d’azul rellumante del agua). La mar, de coloríu intensu, ta pintada con pincelaes horizontales amplies y estreches de delles games d’azul intenso, violeta y inclusive d’ocre (ecos éstos postreros del sable de la playa), que se reparten nerviosamente sobre un fondu de preparación azul claro, nun recursu que-y dexa reflexar el movimientu bulliciosu del agua. Tocante a los cuerpos y ropa de los neños, tán trazaos con mano rápida y xestu vivu, anque sintéticu, qu’espresa fielmente la fugacidá de los movimientos; con una gama amplia de colores integraos no blanco y rosa de les bates, asemeyando milenta reflexos; y con un toque de pincel empastáu y precisu pa construyir los rellumos de la piel húmedo de los rapazos. Amás, y pa reforzar l’efectu de lluz solar potente que tresmite’l cuadru, Sorolla usa como recursu’l xestu de la mano d’ún de los neños que ta na mar, col que se defende pa nun se clisar col sol cegador, xestu que yá usare nún de los neños que protagonicen ¡Triste heriedu! (1899).

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