Fecha d'execución:
1982
Técnica:
Aceru
Midíes:
114 x 54 x 31 cm
Procedencia:
Adquisición, 1983
Les primeres escultures n’aceru de Joaquín Rubio Camín (Xixón, 1929-2007) daten de 1961. Diben tener que pasar dos o tres años, qu’a lo llargo d’ellos l’artista alternó esta disciplina cola práctica de la pintura que venía desenvolviendo dende últimos de la década de 1940, pa qu’esta dedicación nueva se convirtiere n’esclusiva. Yá dende los primeros compases, notóse nel creador xixonés un interés por xugar coles llinies, los volúmenes y el desenvolvimientu espacial que podíen tener les sos figures, anque éstes empezaren amosando un signu mural bien marcáu que foi dexando adulces. Afaláu pol contactu con Jorge Oteiza, tamién ye verdá que Camín vio llueu nel angular o diedru la forma a partir de la que podía articular toles sos composiciones. El corte, la doblez y la soldadura del material convirtiéronse a partir d’esti momentu nos trés xestos técnicos colos que pasó a trabayar l’aceru o’l fierro. D’ellos parte tou un conxuntu de posibilidaes que quiten de qu’estes obres caigan, a pesar de la so evidente simplicidá y elementalidá, na repetición y la monotonía.
Como señaló María Soledad Álvarez, la obra de Joaquín Rubio Camín sobre metal caracterizóse pol tránsitu d’un barroquismu inicial a una mayor depuración formal o clasicismu. Nel grau tan altu de desaposiamientu y esencialidá que manifiesta, la pieza qu’agora nos ocupa podría ser un bon exemplu d’esta última fase. Asina, frente al abigarramientu y a les tensiones dinámiques qu’amosaben les obres de la so primer etapa, ésta destaca pola llimpieza cola que s’atopen definíes les formes y la consiguiente claridá de la so contemplación. La obra, interpretación astracta d’una salguera, ta concebida como una concatenación cenciella de módulos, nos que too paez tar perfectamente midío y proporcionao. Esto ye lo que quita a esta clas de trabayos de cayer na pesadez y combinar, sicasí, solidez y llixereza, esta postrera concentrada nes harmóniques proyecciones perpendiculares a la exa central de la pieza na parte cimera. Otra manera, el desenvolvimientu vertical de la escultura reafita esa otra dimensión arquitectónica, totémica y columnaria que dacuando s’atribuyó al trabayu d’esti artista. Nél bien poques veces hai frialdá, como podría ser lo propio d’una escultura vinculada a les corrientes de la xeometría analítica.
Escultura dotada d’un fuerte grau d’esperimentación formal y espacial, Camín tien el vezu de facer maquetes pequeñes en cartulina de les sos pieces primero de treslladales a les sos dimensiones finales.